Мій кабінет
Каталог роботодавців
  • Інше
  • 51 вакансий
  • Аптеки
  • 232 вакансий
  • Виробництво
  • 16 вакансий
  • Маркетинг
  • 31 вакансий
  • Медицина
  • 367 вакансий
  • Продажі
  • 276 вакансий

Аутстаффінг

Здобуття свободи з аутстаффінгом

Аутстаффінг (outstaffing – дослівно «поза штатом») – фінансово-юридичний інструмент, що дозволяє формально вивести частину співробітників межі штату компанії шляхом переведення в штат аутстаффинговой компанії. Цю послугу зазвичай надають рекрутингові агенції, аутсорсингові компанії та інші організації.

Вважається, що аутстаффінг виник на заході у 70-ті роки ХХ століття під час економічного спаду. На території СНД ця послуга вперше набула популярності у кризові дні 1998 року.

Аутстаффінг відрізняється від раніше описаних аутсорсингу та лізингу персоналу, багатьма параметрами, найбільш важливими з яких є те, що пошук, підбір та управління персоналом здійснює сам замовник послуги. Тобто левову частку всіх процесів, пов'язаних із персоналом, виконує не виконавець. Здавалося б, за що платити гроші і чи варто ця послуга уваги керівника? Відповідь проста і очевидна: якщо аутстаффінг існує і розвивається (щорічний приріст ринку аутстаффінгових послуг становить 18-20%), значить є необхідність його використання. Спробуємо розібратися: кому він потрібний і чи варто платити за нього гроші.

    

Загалом можна розділити потенційних замовників послуги на дві категорії:

  • представництва західних компаній, які не можуть перевищувати так званий head count – ліміт кількості штатних співробітників, встановлений головним офісом для кожної території;
  • всі інші.

    

Із першими все зрозуміло. Наказ є наказ, і його треба виконувати. У цьому випадку, якщо у керівника виникає необхідність залучити додаткову робочу силу і є можливості ефективно рекрутувати та керувати персоналом усередині компанії – альтернативи аутстафінгу немає. А приводів утримувати більше співробітників, ніж «належить», досить багато. Наприклад: треба взяти працівника на декретну ставку, чи території довго і часто хворіють співробітники. Адже візити і плани продажів треба комусь виконувати. Наступна часта причина – необхідність сезонного розширення штату. Керівник розуміє, що для досягнення результату необхідний певний розмір команди, але ліміти не дозволяють, а аутсорсинг використовувати не хоче, оскільки не довіряє, не впевнений, рекрутинг планує займатися самостійно і т.п. У цьому випадку – лише аутстаффінг. І третьою причиною використання цього виду оренди персоналу за наявності hеad count є звичайна виробнича потреба. З'явилися вагомі причини посилення команди на певній території. Що робити? Чекати поки що головний офіс перегляне стратегічні плани? Чи ухвалювати рішення вже зараз?
Економічний ефект очевидний. Компанія отримує можливість розширення штату, необхідного для зростання продажів, не порушуючи при цьому директив головного офісу та заощаджуючи на допоміжному персоналі.

А зараз розберемося із загадковими «рештою». Хто вони?

Найчастіше, як і у випадку з аутсорсингом, це компанії, які планують вихід на ринок. Але, на відміну від аутсорсингу, де причиною використання послуги зазвичай є необхідність досягнення певних показників продажу та формування власної структури надалі, при аутстафінгу, привід пов'язаний, частіше, з необхідністю «придивитися» до ринку, до його можливостей і, звичайно ж, зрозуміти ризики. Тобто – «обережити». Так, ринок України, важко прогнозований та високоризиковий в очах іноземного менеджера.
Наступна категорія - компанії з амбітними планами різкого зростання або необхідністю відвоювання своєї ринкової частки. У цьому випадку використання аутстафінгу також виправдане. Якщо у вас «правильна» маркетингова стратегія, короткий активний пуш посиленою командою дасть бажані плоди. Звичайно, важливо мати міцний середній менеджмент, який впоратися з поставленим завданням і зможе адекватно керувати числом підлеглих, що різко збільшився.
Також тут присутні компанії з сезонністю продукції. Навіть, якщо у вас немає обмежень по штату, а чи є необхідність масованого покриття території протягом, наприклад, 6 місяців, навіщо платити зарплату всі 12? Економічна вигода очевидна.
Остання категорія – компанії, які використовують аутстаффінг на період випробувального терміну. Причини – зниження кадрових, юридичних та, звичайно ж, фінансових ризиків. Краще тестувати свого співробітника, не вводячи його одразу до штату.

З перерахованого вище можна побачити, що аутстаффінг забезпечує:

  • Можливість залучити до роботи в компанії колектив, що значно перевищує «head count»
  • Зменшення навантаження на штатну бухгалтерію, офісний персонал, транспортний відділ та, відповідно, усунення необхідності розширення цих служб та економію на їх утримання;
  • Можливість набору співробітників на сезонні проекти, підміни під час хвороби чи декретної відпустки;
  • Усунення юридичних проблем та ризиків, пов'язаних із проходженням випробувального терміну, прийомом на роботу та звільненням співробітників, що дає можливість зберегти чесне ім'я компанії далеко непотрібних розглядів;
  • Вирішення такого делікатного питання, як працевлаштування «осіб з обмеженою працездатністю» – встановлена ​​законом кількість таких працівників працевлаштує аутстаффер – це його витрати та турботи.

    

Послуга аутстаффінга розв'язує руки топ-менеджеру компанії-замовника, дозволяючи йому забезпечити виконання запланованого зростання продажів за умов жорстких обмежень штату. Аутстаффінг забезпечує замовнику свободу прийняття необхідних рішень.

Проте варто зауважити, що місячна вартість співробітника зарахованого до аутстаффінгової компанії, як правило, буде трохи вищою, ніж вартість співробітника штатного. Це пов'язано з тим, що, крім обов'язкової виплати всіх податків і фінансових зобов'язань перед співробітниками, необхідно виплатити невелику комісію аутстаффінгової компанії. Комісія справді невелика. Оскільки послуга аутстаффінгу не включає рекрутинг, контролінг, управління та навчання персоналу, вона значно дешевше в порівнянні з іншими видами оренди персоналу щодо комісії компанії – аутстаффера. Тут важливо наголосити, що в арсеналі компаній, що надають послуги аутстаффінгу, є способи, які дозволять не вийти за рамки вартості «штатного» співробітника, а це, звичайно ж, додаткова економія.

Отже, використання аутстаффінга дозволяє вирішувати багато питань пов'язані з ефективним просуванням продукції компанії – замовника, досягаючи при цьому економії та зниження ризиків.

Календар подій


<Пред След>
Квітень 2024
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Вс
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     

LinkedIn Facebook ВКонтакте