Аутплейсмент – «шлях шляхетності» для керівника
Така доля керівника – часто доводиться приймати важкі рішення. Один із найнеприємніших моментів – звільнення співробітника, особливо, коли настають важкі часи, а скорочувати доводиться хорошого, перевіреного фахівця. Так, життя суворе, але є можливість зробити його гуманнішим, та ще й з користю для справи. Можливість це звуть outplacement.
Outplacement (аутплейсмент) - працевлаштування співробітників, що звільняються.
Цю послугу зазвичай надають рекрутингові агенства, завданням яких є організація процесу звільнення співробітників найбільш щадним способом. У нинішній кризовій обстановці, коли в усьому світі підприємства змушені реструктуризуватися та скорочувати персонал, західні компанії вже користуються цією послугою, на відміну від більшості вітчизняних роботодавців, які втрачають усі переваги такого підходу.
Що саме можна виграти, звернувшись до аутплейсменту?
Прийнявши рішення про скорочення штату, керівник звертається до компанії - аутплейсер і укладає договір, згідно з яким звільненим зобов'язуються допомогти у пошуку нової роботи. Послуга ця дуже доступна: її вартість становить зазвичай 1-2 місячні оклади працевлаштованого співробітника.
По суті, аутплейсмент, це комплекс професійних консультацій, що дозволяють співробітникам, що скорочуються, зорієнтуватися на ринку праці і швидко знайти підходящу роботу. Послугу аутплейсменту можна поділити на два етапи.
Перший етап – психологічна підтримка кандидатів та розробка стратегії пошуку роботи. Цей етап включає наступні заходи:
На підставі інтерв'ю та тестування проводиться:
У цей період, крім рекрутера з людиною працює ще й психолог – він морально підтримує його, не даючи розвинутися депресії, консультує з різних психологічних нюансів процесу пошуку роботи. Адже для багатьох людей робота – це життя. А за десяток років на одному місці вони могли забути, як її шукати.
Завдяки заходам здобувачі окрім працевлаштування отримують масу користі: дізнаються свою реальну «цінність» на ринку праці, отримують грамотну розшифровку свого психологічного портрета, моральну підтримку з боку компанії. Аутплейсер стежить, що людина юридично правильно пішов із компанії – що зробили всі необхідні записи у його трудовий книжці, виплачені всі належні гроші, що він обов'язково отримав рекомендаційний лист.
Другий етап – безпосередній пошук роботи. Агентство разом із кандидатом складають базу даних потенційних компаній, виходячи із загальної оцінки ринку та побажань кандидата. Можна сказати, розробляється маркетингова програма просування кандидата цьому ринку. Якщо в агентстві на даний момент існують відповідні вакансії, кандидат має можливість взяти участь у конкурсі. Але навіть якщо на даний момент таких вакансій немає, консультант допомагає співробітнику знайти їх за допомогою інших методів пошуку: в Інтернеті, ЗМІ, за рекомендаціями тощо. Далі люди готують до проходження інтерв'ю в обраній організації, а після її проходження аналізують результат:
Звісно, гарантувати працевлаштування на 100% аутплейсер неспроможна, т.к. люди далеко не завжди точно виконують рекомендації, а деякі і зовсім не хочуть до них прислухатися. Незважаючи на це, ми бачимо, що звернення до послуги аутплейсменту значно підвищує можливість швидкого та бажаного працевлаштування.
По суті, будучи суттєвою інвестицією в «бренд» хорошого роботодавця, аутплейсмент приносить компанії-роботодавцю відчутну вигоду навіть у такій непростій ситуації. Компанія ФАРМА ПЕРСОНАЛ готова у разі потреби надати своїм клієнтам як консультативну, так і практичну допомогу у цьому питанні. Ваші співробітники навіть після переходу на нову роботу залишаться добрими друзями.