Аутсорсинг - каталізатор Вашого бізнесу!
Аутсорсинг затребуваний завжди, але особливо актуальний у важкі кризові часи.
Аутсорсинг (від англ. outsourcing - зовнішнє джерело) - передача організацією певних бізнес-процесів або виробничих функцій іншої компанії, що спеціалізується у відповідній галузі. Його використання є доцільним у тих випадках, коли залучення стороннього спеціалізованого провайдера підвищує ефективність власного бізнесу.
Aутсорсинг - це найбільш ємний вид оренди персоналу, що передбачає, як правило, загальну відповідальність за кінцевий результат як замовника, так і виконавця. Компанія-аутсорсер несе відповідальність за всі (!) етапи роботи з персоналом від рекрутингу до звільнення включно, і це важлива відмінність аутсорсингу від інших видів оренди персоналу (аутстаффінг, лізинг персоналу, підбір тимчасових співробітників (темпінг)).
Переваги аутсорсингу
Аутсорсинг забезпечує:
— Завдяки поєднанню ефективності та економічності аутсорсинг дає можливість підвищити показники рентабельності бізнесу, що особливо актуально в кризових ситуаціях. Понад те, мінімізація витрат у разі економічних потрясінь дозволить компанії залишитися над ринком і зберегти прибутковість за можливості падіння рівня продажів. Не секрет, що компаніям, змушеним у кризовий момент обмежити свою присутність на ринку, доводиться потім його відновлювати з величезними витратами сил та коштів. Ті ж, хто в цій ситуації зумів утримати позиції і не зменшити обертів, ділять ринковий «пиріг», отримуючи найсмачніші шматки ще довго після закінчення фінансових колотнеч. Не дарма для багатьох криза – це нові можливості.
Чому ж, за наявності таких переконливих переваг, ринок аутсорсингу в Україні поки що не розвинений відповідним чином?
Декілька міфів про аутсорсинг
1. На ринку існує думка, що ефективність аутсорсингової команди нижча за ефективність власної команди представників. Давайте подумаємо, чи це так?
Менеджери аутсорсингових компаній, як правило, мають значний досвід роботи на керівних посадах у передових фармацевтичних компаніях. Це професіонали в управлінні персоналом та просуванні продукту на ринку, які знають «кухню» зсередини. Такі спеціалісти просто не можуть бути неефективними.
З чим пов'язана думка про нібито невисоку ефективність аутсорсингових команд? Як правило, ця ситуація виникає внаслідок непомірних очікувань та невиправданих вимог, що висуваються до роботи аутсорсингової команди. А також, коли відсутня взаємодія та партнерська підтримка з боку маркетингового відділу замовника, ігнорується необхідність надання продакт-тренінгів для задіяних аутсорсером співробітників тощо. Тобто причина переважної кількості розчарувань у тому, що замовник забуває найважливішу характеристику аутсорсингу — загальну відповідальність за кінцевий результат.
Якщо ж сторони будують роботу, спираючись на тісне співробітництво, то, як показує практика, результати роботи аутсорсингової команди не відрізняються від результатів «власних» медичних представників. І це, як ми вже писали, за можливої економії до 45% коштів лише на зовнішній службі!
2. Ще один міф говорить, що аутсорсинг - це купівля «кота в мішку», тому що неможливо точно перевірити, чим займаються в робочий час аутсорсингові представники і на що власне будуть витрачені перераховані кошти.
Однак, професійна аутсорсингова компанія завжди, на першу вимогу замовника, надасть вичерпну фінансову звітність щодо виділених коштів, а робота співробітників може аналізуватися в режимі on-line за допомогою СRM-систем. Повна прозорість бізнесу для замовника послуг є невід'ємною частиною іміджу сучасної аутсорингової компанії.
Як бачимо, аутсорсинг є ефективним інструментом, що дозволяє сучасному менеджеру як оптимізувати витрати, а й виходити якісно нові рівні ведення бізнесу незалежно від економічної ситуації.